Friday, November 8, 2013

Luahan perasaan..2013

Xtau la kenapa asik asik aku aku dan aku..

Bkn sebab saya sesuka hati nak kata x nak..tapi jangan la sebab sy x penah kata x boleh smua benda nak kasi kat saya..

Ari ni kene lagi.. ttbe die suh ak g kursus bola tampar.. eh hello.. saya ke?

Ari ni 1st ak bersuara..

Kenapa mesti saya?
Jawapannya sbb "orang tua" suh "budak muda" pergi..

Eh ak malas betul la dgn alasan ni.. ape ak sorang je ke bdk muda dalam sek ni?? Xlogik betul kan!!.. mana cikgu2 muda y lain? Bkn nk berlagak or buang pahala sendiri..tp kl dpikirkan2 ak rase keje y ak dpt dr awl tahun x sama balance ngan keje2 bdk2 tu smua..kenapa?

Sbb ak boleh wat keje mereka x leh?kl x boleh skali pon blh je blajar kan.. sbb ak x tolak..so mereka boleh relax? Sbb mereka ad title ustaz/ustazah? So ak y x pakai tudung labuh ni kne la melompat2 gitu?

Dr awal tahun..please tengok kat esplg ak.. da terlebih2 waktu keluar kursus ak.. ni nak bagi ak lg.. ape ak x yah dok berehat ke.. orang muda ni x reti letih ke?? Xreti nak spent masa berkeluarga dengan mak ayah? Xde life tok diri ke??

Kl tgk diari ak..bape sangat la hari sabtu y betul2 ak x terlibat ngan keje sek.. kl tnye abah..ari2 die dok sebut nape balik lambat? Ap igt sesaje ke blk lmbt dpt pujian?

Ye saya memang xreti nak bebel2 atau cakap depan2 lazer2 ni.. tp ari ni terasa sangat.. nak nagis je rasenye.. bl dgr nama kene sebut je da tau..ad la tu tugas tok ak..

Kl ikotkan..nama sek da jd berprestasi tinggi.. tp hanya org y sama je bergerak ke arah tu.. y lain da sedap2 bontot mls nk gerak..tp kl dpt pujian die skali dpt nama..kl dpt duit die skali dpt berjoli.. tp x rase pape2 pon.. sedih la..

Please la..kl la boleh..nak sangat sek ni membangun betol2 dan sama2 usaha.. bkn seblah pihak je y terlibat..

Suka ngan kata2 en bos-selagi kita x buat kerja tu..kita xkan tau nak buat mcm mana.. buat dlu br berkata..

Biasanya smua org menolak keje2 luar sbb awal2 sa set x boleh.. ad laki nk kene suap makan..ada anak nk isap tetek.. smua2 alasan keluar psl keluarga.. xreti dan xtau nak wat cam na dan x kose nak belajar..da tua..

Ak x ckp y aku ni bijak sangat.. tapi ak kalau boleh memang nak belajau macam2.. bl abah suh pindah tau x ayat ak ap.. x nak..sbb nk belajar mcm2 dr sek ni.. tp kl mcm ni la kesudahan..xde satu y blh d jdkan contoh..smua kne bljau sendiri..baik g tempat y betol2 blh beri tunjuk ajar..kan!!

Last...
Semua org respon..suh kawen..tu lg 1..

Ak x rase kawin adalah penyelesaiannya.. kl ak kawen..sure ke x yah g kursus? Sure ke x bg ak keje2 smua ni? Jgn kang lps kawin ak kene tinggal gara2 laki aku kate ak dok sibuk ngan keje sekolah..lagi menangis ak jadinye..

Please la.. adil+kerjasama..! Tu je ak nak..br la semua2 happy wat keje masing2..

No comments: