Wednesday, February 22, 2012

kesah 5 Putih

since kelas aku sangat oldskool..so buat-buat la rajin tepek itu-ini tok ceriakan kelas.. so keputusannya...dapat anugerah saguhati dari GB... ok la kan daripada non ado..

since dapat budak kelas 5Putih(5P) macam-macam perangai aku nengokkan.. memula jumpa dieorang memang semua kata aku cikgu yang sangat garang..bakpe..ye la kelas pertama aku da bagi warning..x leh x bawak buku.  x leh x datang sekolah sesuka hati kalau ye pon bagi surat sakit. berapi2 la aku time tu..

so sekarang semua kata cik fara baik jer..amboi2 je kan. bak per?? sebab nak bodek x nak keje banyak2. sesuke ko je kan!. home work tetap homework ok! satu kata2 yang slalu aku dok cakap kalu dieorang malas-- "saya nak awak dapat ape tok exam nanti???---A ok!"..

budak2 tu ada la dalam 13 orang. so kalau nak isi maklumat memang cepat la aku wat keje. melainkan ada la 2-3 orang yang x pulang2kan  kertas pe bende yang aku da bagi balik. ada je spoil..so far alhamdulillah. walaupon ni budak2 dalam kelas hujung..tapi sronok dapat jadi penjaga dieorang ni. 

ni nak kesah kan sensorang perangai budak2 ni.. risma-budak yang sangat cute dan pendiam orang nye.. tapi bijak  dalam subjek math..dan kalau kene jawab depan2..sebenaunyer suara dia sangat besau ok.. si liviniaa pulak sangat suka ulang cakap kite. geram dibuatnye.. so far die ni pon kire ok dalam subjek aku. x leh letak kan die kat sebelah geng2 die..mau berborak je keje nye.. si anushka pulak dulu memang x penah g sekolah.. last year baru masuk cij ni. ok la..cepat gak la die catch-up subjek math ni..slalu ngadu die x nampak  nak salin...tapi rasenye die nak tukar tempat ngan si risma n duduk sebelah liviniaa.si syaqilla pulak budak yang sangat kepochi..ade je nak berlawak..semua bende nak di cerita. kalau x panggil name die ari2 memang x sah. si nisa..pengawas perpustakkan. ok gak budaknye. keje siap. kalau x paham slalu bertanya..si eizah pulak seorang murid yang sangat lemah. memang dari last year puan esther da cakap eizah ada problem dalam math.. so far y  boleh aku bantu..pagi2 aku panggil eizah n suh die buat latihan. yang mana leh bantu aku ajar. si rabiatul pulak budak genit yang sangat banyak cakap.suara nyaring jer.. so aku letakkan die dok center sensorang kat belakang tu..buat keje dan x bising. si lashini pulak jenis slow jugak..tapi better sikit daripada izah..rajin wat latihan tapi x suka bertanya... main buat jer..x kesah da salah lansung x buat pembetulan. si fang pulak macam ada dalam dunia dia je.. tp pantang aku bagi arahan..die aje nak bangun buat.. tapi kang keje tak siap..si suhaidah pulak da berkali2 kene sound dengan aku.. sebab keje slalu x siap.. bukan tak tau buat. tapi memang jenis yang balik rumah x bukak buku. so esok main antar je keje kosong. hangin aku dibuatnye.. si ashrieya pulak aku pilih die jadi ketua kelas. sebabnye tengok result last year skor die paling tinggi..so time tu x kenal lagi budak2 ni..so main pilih jer..so far boleh la diharap.. si darshini pulak budak yang pendiam.. aku pilih die suh jadi pengawas kebersihan..die pon rajin siapkan keje.. so far x de masalah dalam subjek aku la wat masa ni..n last si athirah..budak ni paling suka buzy body tau..ade je nak menyampuk.. geram aku dibuatnye..bukan x boleh buat tapi sebab menyibuk pasal orang lain..itu la jap lagi keje x siap..pastu bagi alasan x tau buat...

so tu la 13 budak2 aku yang wat masa ni kengkadang sangat menaikkan darah dan kengkadang tu leh membuatkan aku tergelak2 di buatnyer.. so far aku masih boleh give n take lagi ngan perangai sensorang ni..  so ingatkan sebelum cuti bulan 3 ni nanti nak wat celebrate bufday tok budak y lahir bulan 1-3..bagi mereka heppy sebelum aku bagi bagi kerja rumah melambak2 time cuti sekolah nanti..haha... 

No comments: