Tuesday, February 14, 2012

isnin yang lenguh

tiap kali koku-isnin...

  • mesti x bape lupa nak bawak baju tshirt n salin baju
  • terlibat dalam persatuan,badan beruniform,permainan
  • dah rupe budak sekolah je mereka kata
  • bila nak balik-kaki da mula lenguh-lenguh
  • balik rumah terus nak tdo kalau boleh nak tidur sampai pagi esok jer
kesimpulannya...saya ok jer kalau ada koku petang..saya suka tukar baju.. x besh pakai baju kurung waktu petang ok!..x cool ha....cuma ye la dari waktu sekolah dulu-dulu tak berapa nak aktif sangat so badan kecil ni x berapa kuat. nak2 tahun ni isnin ada 7masa deret dari lepas perhimpunan 4 masa-rehat jap waktu rehat-terus sambung 3 lagi waktu mengajar. 

nak rehat lepas tu pon x sempat sebab pulun menanda buku2 pulak...gitew la keje nama nye pon kan.. 

tahun ni koku kene terlibat dalam macam2..x bape reti nak kata NO.. ye kan aje walaupon x hebat reti manepon..persatuan kene join -robotik(da  2 kali x pat nak masuk) sebabnye g -angklung...ngantuk giler bile bab ni...pastu tup2 minggu ni kene masuk tarian pulek...huhu...tapi enjoy sebab dapat belajar basic menari gitew..besh2...tu y lenguh2 kaki ni..kaki y ghupe macam dahan kan..so itu la jadinyer..

ari ni sempat masuk pandu puteri tunas kejap jer..sebabnye galat  nak tinggalkan tarian.. tu pon ada 1 step terlepas sebab g kat tunas puteri tadi.  y ni pon x bape ok sebab aku memang zero pasal tunas puteri. so pelan2 kayuh.. wat masa ni jadi s/u tunas puteri tok daerah melaka tengah...xde keje pape pon sebenaunyer..ok2 je buat masa ni...

bola jaring baru dapat 11 orang budak tahun 5 & tahun 4..kene train budak2 ni jadikan pelapis pasukan sekolah. ayoiii..ni lagi satu...aku kan sangat kaki bangku-tetibe kene ajar budak ni main bola jaring..alahai...tak leh kata banyak la kan..haha kan aje

esok  + lusa terlibat dengan kejohanan gimrama pulek...tetiba nama naik kene jadik hakim garisan...tugas lain kene amik gambar juga...jga line + snap pict...aku x tau la maybe aku = amik gambar line je gamaknye nanti...



so  far masih leh bernafas lagi la... cuma wat masa ni tok akademik pula..aku sangat semangat untuk ajar budak 2 kelas aku tu matematik + kajian tempatan.. kasik mereka paham dan seronok untuk belajar... 


saya tahu : saya masih budak yang mentah. banyak lagi perlu saya belajar + tempuhi...(baru 2 tahun jer ok!!)



No comments: