Sunday, October 27, 2019

Weekend wife

Alhamdulillah
Lps perkara tu terjadi.. mcm2 aku lalui..Mmg menyakitkan..
Sekarang ni.. ak ambik side y positif.. syukur alhamdulillah.. tuhan masih syg pada aku.. die jentikkan perkara ni spy ak kembali ingat die semula rupanya..


Ya allah aku mohon ampun.. ak berdosa krn melupakan Mu dan aku lalai dengan kegembiraan y ko beri kan kpd ku ini.. sesungguhnya semua ini milikmu..

Pelan2 aku baiki solat.. rupa2 nya banyak y aku dah mula lupa.. banyak y ak dah mula tinggalkan..
Syukur.. smua dipermudahkan.. wpon dlm 3 minggu ni wppon ak solat, walaupun ak mengaji.. hati aku tetap berbolak balik dgn memikirkan perkara2 ini semua.. tp alhamdulillah.. aku kini mula tenang.. bila igt kembali.. ini ujian allah utk ak kembali kpd nya semula.. insyaallah die akan berikan lebih kebahagian utk aku dan keluarga aku pada masa akan datang.. bersangka baiklah farah!!!


Aku berharap perubahan ke arah kebaikan ini akan aku kekal kan dan terus berusa untuk menjadi lebih baik. Dlm satu video nasihat.. ak perlu ubah diri dahulu.. insyallah org sekeliling juga akan berubah bila tiba masanya.. tuhan.. moga ko sentiasa menjaga aku.. jagakan hati suami ku utkku..


*******
Lama x post story kat ig??? Xlah.. time meroyan tu mmg dok post jugak mcm2.. tp sbb tuju kat sorg je.. maka ak hide kan status story ak pd semua follower ig aku.. hihi.. y mana ak btul2 nk sound direct.. ak post tok die guna close friend.. padehal sama je die blh tgk.. pstu lps post ak tgk die da baca.. ak pon delete la story tu.. hahhaha.. majoritti nye post2 n gmabar2 y ak dok screenshoot dr fb.. xpon ak tuju lagu or lirik2 y sesuai ngan keadaan tok die.. hahha.. bebudak sgt kan.. masalahnya die bkn amik action pon.. last2 ak merajuk n meroyan lagi dan lagi..


Status wasap pon ak da mls nk up sgt.. ambik y penting je.. pstu y mls nye ad plk org2 ln y dok bls status wsap tu.. tu y ak mls tu.. so ak da pilih option status wasap ak die sorg je lah blh tgk.. senang kan:. Kang share lelebih org meluat.. dpt plk y kaki jeles.. mau di ckp buruk plak.. xyah le dak?? Hahaha.. mcm ko retis sgt org nk sibuk2 psl status ko kan.. hihi..

N now kat fb.. kl perasan bnyk ak share psl video or kata2 y menginsafkan.. tujuannya nt kwn2 blh la tau maklumat tu.. xde niat la nk tjnjuk alim ke ape.. pstu skag ni.. kat fb pon blh hide status/post tu.. pilih je friend y kita nk.. so opkos ak da buat satu utk die shj y leh tgk post ak tu.. hihi.. mybe lps ni.. gmbau2 y aku nk upload pon ak buat tok tontonan die ngan family2 rapat jer.. xyah la bgtau satu dunia kat fb tu kisah2 kami.. again.. xnak mengundang kecaman or anasir2 luar y dok skodeng aku ngn laki aku.. p memain jejauh.. xleh tgk org bahagia.. dok la buat bnde2 xbaik kang.. ak gak meroyan lg skli..

So far tu je la kot.. isu ragu2 or curiga ni mmg ak xleh nk buang.. wpon ak mmg tau ak da maafkan die.. tp bila ada time2 tu.. mmg sakit tu dtg.. tup2 ak badmood jap nk layan msg/ jwb call dr die.. alhamdulillah.. die sgt penyabar.. mybe die tau salah die kan.. so die follow je perangai aku ni.. tq syg.. sbb kl u xtahan dgn i.. xtau la mcm mn ngan i ni skg..


Y pasti.. bila weekend.. mmg ak nk die ade dekat ngn aku.. aku xkira.. kl die bzy kje mcm mnana pon.. ak tetap nk g kat die.. or ak nk die blk cari aku.. hari kerja ak terpaksa mengalah sbb tuntutan kerja aku.. tolong syg!! I cuba paham keje u ni.. tp u tolong paham y i sgt2 perlu kan u di sisi i.. xdpt spend masa 7hari.. dpt 2 hari pon syukur da syg..


Mcm2 doa aku tulis dlm note aku.. lps solat mintak ampun kat allah.. mnta allah kabulkan semua doa2 aku.. ak cuba buat y terbaik.. tolong lah semua y terbaca kisah ni.. doakan kesejahteraan keluarga kami ni ya.. (wpon aku tau blog ni ak ngn laki ak je kot y tau..)

No comments: