Wednesday, November 9, 2011

alegik makan panadol


panadol yang besh untuk ditelan
ye..saya lah orang nyer...itu bukan alasan cakap saya takut makan ubat ok.. saya ok je kalau suruh telan 2-3 biji..no hal la..sebab dari kecik da makan pil2 tu bagai..tapi sebab makin dewasa agaknya..hormon pon da terlebih..tetiba bila tang telan panadol mata jadi bengkak...

tadi balik sekolah badan ni da rasa tak berapa besh..so nak elak demam..ubat nye telan penadol jer la kan.. harap-harap tak demam..tapi silap percaturan la.. memang tak demam tapi mata da bengkak pulak..tu la gatal sangat gi telan sampai 2 biji tak ingat kisah dulu pe pasal?? 

image di google..takut nak letak mata sendiri

1st time kene masa degree kat uitm ari tu..period pain.. before dis kalau sakit pompuan ni datang ak kasik telan panadol je senang(before glamer ubat menstrual pil )..so nak jadik kan cerita..malam tu aku pon telan la 2 biji ubat...ade member kasi..katenyer doktor y bagi..mujarab..mmg untuk period pain.. so kasik la telan 2 biji.. tup2 mata start gatal-gatal then terasa kabur jer pandangan ni.. bila tengok kat cermin..fuhh...sekali dua-dua mata membengkak...terkejut ma...

tak berani nak makan..takut dos die lebih tinggi dari panadol biasa..

nak g klinik memang tak la kan..da malam buta kot yer pon..so harap-harapnye esok ok la..tapi..keesokkan hari mata masih bengkak..cuma susut cikit aja..so terus g klinik ngan AC... doktor kata..aku alegik makan ubat..doktor kata ubat tu dos die terlalu tinggi untuk aku.. so better jangan suka-suka makan ubat..

tapi yang besh nyer..walaupon mata da bengkak..tapi lepas jumpe doktor..leh pulak rempit ngan si AC g jusco kasik tengok wayang..haha..besh giler!.. tak ingat la citer ape..tapi yang pasti dengan spek mata hitam tu aku dok pakai sampai la nak masuk panggung..sampai kan orang sound masuk wayang pon pakai spek~ peduli hape aku kan..dah aku bayar tiket tu..haha..memang tak ingat sakit ke hape..yang pasti ronggeng tetap ronggeng...

alhamdulillah..balik je meronggeng.. mata pon ok!..so kesimpulannya??? haha...


p/s: 
1) mama dok gelakkan sebab dah tak nampak mata...mata i kan sepet..huh
2) harap2 esok ok..esok banyak program lagi nak kene buat kat sekolah...x mo MC...please!
3) sape doktor?? sila suggest ubat ape y sesuai untuk saya...sila bagi sijil doktor anda untuk saya percaya..haha..


No comments: