Saturday, January 29, 2022

Allah uji sbb Allah syg

 Ya Allah.. Ya Allah Ya Allah

Subhanallah

Xtau nk tulis ape kat sni. Tp nk jgk tulis sumthing utk diri aku sendiri

Alhamdulillah

Allah hadiahkan kami seorang Puteri Pda 23.1.2022 Ahad 7:21pagi.. selamat klr dari perut mommy. 

Syukur alhamdullillah.. allahu Akhbar!!! SubhaAllah!! 

harini just nk sharing.. arini ak tau allah nk aku igt die blk. Ak tau Allah nk bgtau sumthing kat aku. Yer ak tau.. Allah sgt2 syg kat aku.. dan keluarga kami. Sbb itu semua ini berlaku. 

Alhamdulillah

Yer ank aku masih dlm nicu.. td doktor call suh dtg hospi n bgtau mcm2 psl bby.. 1st msuk blk nicu tu.. ak totally feel y ank ak dlm keadaan much2 better. Tp bl dgr doktor ckp satu2 psl ank aku.. ak xtau nk menangis or ape.. y ak tau ak kne dgr btul2. Tp y ak paham & y ak igt xbnyk. Rasenya wpon doktor bgtau mcm2 input.. ak xnak tau semuanya.. ak nk tau bby ak sihat shj.. 

Yer masih belum ad progress. Bby masih perlu bantuan oksigen. Malah doktor ckp kedengarannya mcm lebih teruk. Ak xphm sgt dah.. y ak tau ank ak mmg totallnya masih belum sihat. YaAllah aku xkuat sebenanrnya..tp insyallah aku akn cuba bertahan dan kuat. Aku ad suami y setia kat sblh & die sentiasa menenangkan aku. Menangis?xleh tahan. Ak mampu peluk & bersandar kat suami. Tq syg.. Tq daddy.. insyallah bby akn pnggil kita Mommy & Daddy one day nt k.. mcm daddy ckp daddy percaya bby akn blk n sihat nt. N yes mommy pon percaya.. kuasa Allah.. bby kita akn sihat, normal n mcm bby org2 lain.. insyallah. Semua sakit, semua penyakit Allah akn angkat n hilangkan mcm tu shj nt.. insyallah bby kita akn ok. 

Sekarang masa allah nk tgk sejauh mn kami usaha dan mcm mn kami igt dan kembali kpdnya.. mungkin selamani mommy igt mommy da ckup solat, ckup berdoa, ckup segala2'nya.. tp allah masih nk mommy usaha lg.. syg lebih lg kepadanya. 

Org ln mungkin xphm.. org ln mungkin kehidupannya lg teruk.. org ln mungkin xhadapi bende ni.. Setiap org jln berbeza. Yer mommy tau.. Allah xkan uji mommy mcm ni kl Allah tau mommy xmampu.. yer mommy yakin mommy mampu.. insyallah mommy kuat. Wpon kdg2 hati kecil mommy masih sedih, masih bertnya knp dan kdg2 suara2 iblis y kata itu ini buatkan mommy sedih..

Terima kasih ya allah

Yer dari kisah tiub falofio y bengkak.. tp ko permudahkan jln aku.xde sikitpon ko tinggalkan kesan kpdku pd wktu itu. alhamdulillah slps itu ko beri rezeki utk ak merasa pengalaman untuk mengandung.. ckup 9bln sihat dan mudahnya urusan mengandung aku ko jadikan wpon mcm2 perkara berlaku.. dan bila sedikit waktu ko uji dgn keadaan ank sonsang pd minggu ke-36 tp ko tlh permudahkan urusan aku sewaktu itu.. alhamdulillah ak merasai anak dlm keadaan normal semula dgn cara y sgt mudah & tidak menyakitkan..  Syukur alhamdulillah... hari sebelum ak menyambut anak.. ko permudahkan perjalanan suami ak utk dpt teman skli.. wpon xdpt masuk lihat ak bersalin.. tp ko bg kami rasa perasaan tu seketika.. ckup alhamdulillah.. dan wpon ak perlu bersalin secara operate.. alhamdulillah pengalaman pertama y kl ditnya.. xsesakit sekarang rasanya y xdpt pegang anak dan bawa blk kerumah slps bersalin. 

Harini cukup 6hari selepas bersalin. Katil bby masih kosong. Barang2 bby y bawa ke hospital pon masih belum usik dlm bonet kereta. Brg2 bby dlm blk pon hanya mampu dipandang sepi sunyi sedih. Ya allah kuatnya ujian & dugaan y ko beri pada ak ketika ini.. harapan impian seorg ibu untuk menjaga membelai anak y selama 9bln dikandung masih belum dpt aku rasai.. 

ya allah ko permudahkan lah urusan kami. Ko pulangkan lah ank kami dlm keadaan y sihat. Ko angkatlah segala penyakit y ada pd dirinya ketika ini.. ko jd kan lah anak kami anak y sihat ceria bahagia solehah dan y akan menjadi insan y sgt berguna pd agama & negara. Ku mohon pd mu Ya Allah.. ak yakin sesungguhnya ko shj y mampu menjadikan impian ak menjadi kenyataan. Kuasa kau shj y mampu membuat apa shj y kau mahukan. Makbulkan lah permintaan aku ya allah. Makbulkan lah doa-doa ahli keluarga kami. Ko perkenankanlah doa-doa y dittitipkann rakan2 kami utk bayi kami Ya allah.. Ya allah Ya allah


Ku mohon kpd mu.. sihatkan lah anak aku.. 

berilah kami peluang merasai kenikmatan augerah terindah darimu itu

Ku mohon pd mu Ya Allah!!!


12:00pm, Sabtu

29.01.2022

Hari -6 berpantang tanpa anak di sisi..

Terima kasih suami kerana kuat utk saya berpaut pada awak.. alhamdulillah syukur allah menemukan sy dgn insan terbaik seperti awak.. 


No comments: