Monday, October 8, 2012

Mari kenal Frog Vle


last week ikot kursus FROG VLE.. khas untuk penyelaras ict sekolah dan mesti bawa sorang guru y mahir ict. so secara bertuahnya dipilih la. tang mana mahir pon ak pon x sure. alhamdulillah dapat lg 1 input berguna. x kesahla kene attend kursus sampai 3 hari dari pagi sampai kol 5.00 petang sekali pon.

FROG Vitual Learning Education ingin diterapkan di sekolah2 supaya seiring ngan arus zaman kini. kini murid dan guru tidak perlu susah untuk berkomunikasi. menggunakan frog, semua segalanya dihujung jari anda. guru boleh menjalankan PnP menggunakan kaedah vle dan murid juga boleh menyiap dan menghantar kerja sekolah menggunakan frog ini. Tiada lagi masalah buku tertinggal dan guru dapat melihat sendiri murid mana dapat menyiapkan tugasan y diberikan. tetapi semua ini tidak menjadi jika tiada line 'internet'. selain itu setiap sekolah juga turut dibekalkan kemudahan doogle supaya guru2 dapat menjalankan aktiviti tanpa had diluar sekolah. segalanya dengan kemudahan YTL.. 

so marilah kita mengkaji dan memahami fungsi dan aplikasikan frog ini kedalam diri anda!.. selamat ber"froggy" kepada guru2 dan anak2 murid sekalian!.. kerja tambahan untuk guru lagiii...

*********


learning with fun!!

No comments: