Monday, June 18, 2012

baju raya..

baru balik hanta baju kat nyonya..perh..heppy gile nyonya dengar kata aku nak datang kedai..aku siap call dulu sebelum g..kang kalau die kate x mo amik kang..da buang minyak je..

bawak kain ela y ak beli kat bukit tinggi ari tu..(story bkt tinggi lom post lg).. ad sepasang tok wat bj kebaya..since da berkurun lame x pakai bj kebaya..so teringin nak ad sepasang.. sbb tak penah ad - mama kata aku x de buntooot..hampeh je kan!..
baju kebaya ku...
lps tu kasi nyonya kain pasang y seterusnya..niat nak buat baju kurung pahang..tp sebab nyonya kate x cantik..better wat baju kurung moden..so ikot la kate nyonya..die lebih arif tentang baju.slama ni pon die y suggest wat baju cam ni..cam tu..

tambah lg sepasang kain ela y sangat aku rasa cantek..konon2 nak suh wat jubah..tp lom beli kain linning die..so cakap nyonya tulis je dlm bill.. nanti da beli kain lining i kasik kat u jahit..


last sepasang lg baju y aku main beli je..tengok kat patung cantek je die pakaikan..nak2 die pakai warna y memang ak dok cari2..so lepas usha nagn tokei kedai ak amik 3 pasang skali..tok mama n my SIL skali la.. malangnya aku x tnya pon bape meter kain tu.. bila blk rmh mama ckp mane muat die nk wat bju..3m maa.. tnye nyonya die kate kl wat jubah ok!.. mama x mo!.. so nt kene g kedai cr kain lain tok match kan ngan kain tu..sorry mom.. ak nye ak suh nyonya wat baju kurung moden..



so bila kira2 dan2 nyonya kasi bill..peh..RM333.. giler kentang!.. sila menabung tok bayar duit baju raye ko..

2 comments:

Cik Rama-rama said...

canteknya...
beli kat mana kain2 tu?

roJakHangiT said...

kain tu smua beli kat bukit tinggi, indonesia..time g sane last 2weeks..