Wednesday, May 16, 2012

Selamat Hari Guru

heppy teacher's day

dari kelas Tahun 1 Muystari lagi..bile kne isi borang (repord card) ruangan cita-cita, awal2 da tulis nak jadi guru.. tu je jawapan yang paling senang nak tulis.abah aku kan cikgu!...dan time tu nng tak terpikir nak jadi angkasawan lg..tapi lepas tu da besau sikit tengok kawan tulis nak jadik doktor..terus padam cita-cita nak jadi cikgu..nak jadik doktor la

masuk sekolah menengah da start belajau guna buku lejer time subjek KH.. so start ubah balik report card kasi tulis cita-cita nak jadi akauntan pulak..paling seronok belajau subjek matematik..so memang yakin la nanti mesti jadi akautan sebab sentiasa score subjek math..

form 4 masuk pulak ke sek teknik..ttbe cita-cita tu x releven ngan aliran yang aku amik kat teknik ni.. so tukar nak jadi engineer.. cita-cita x mo kalah kan!..sangat ikut keadaan persekitaran...so far sangat xcited tok dapatkan pangkat IR tu..

abis zaman sek sambung belajau amik diploma.. dapat plak diploma sains..haa..xpe2 still leh cont tok jadi IR kan..tp susah sikit la nak jadi kenyataan sebab budak2 cos engineering mesti lagi power..ok2!..tukar2..jadi ahli fizik la pulak..sebab ko kan amik sains fizik.. 

malangnya..dalam fizik tu kene excellent tang semua cabang..kene pulak tang cabang electrik bagai la..tang tu aje aku x bape bagus...haha..tang litar2 ni semua time belajau dulu kasik membe laki tolong siapkan...so x mo la.. cancel mau jd ahli fizik tu semua!..

so plan seterusnya sambung balajau lagi.. tahap degree pulak.. kali ni amik cos yang memang dari dulu aku minat..degree mathematic...yes!..akhirnya...tapi nak jadi ape ek kalau ada degree math??..lect banyak nasihat suh apply jadi lecture..

so dengan x kesahnya..apa2 je la..janji aku abis belajau..x yah la nak pikir nak jadi ape..ape je keje y dapat nt..amik aje la..so setakat tu je la.. 

dengan keizinan allah...dia makbulkan niat murni abah y nak sangat tengok aku jadi cikgu... sekali apply saja rezeki allah bagi jalan yang lurus untuk senang aku berjaya untuk bergelar seorang pendidik...kini dan akan datang..

inilah cita-cita pertama ku...menjadi seorang guru..
alhamdulillah..aku dapat menjadi guru..

Selamat Hari Guru Cikgu!..
terima kasih cikgu..

SKDHB
SDARY
SMTJ
UiTM Jengka
UiTM Shah Alam

tok kawan2 guru-guru semua juga:
Selamat Hari Guru

SKSerkam (guru ganti)
SKSD (guru praktikal)
SKCIJ(1) (guru-2tahun)

No comments: