Wednesday, January 12, 2011

copycat review AJL25 y da lapok..

ok..cgte y da basi kot..tp ttbe FA nk post cgte psl AJL ari tu jgk!.. FA amik sumber nih kat MURAI.COM.. sronok plak bace td..so sikit sebnyak y FA cont pembacaan tu kat sini...ini lah AJL mengikut kata hati ku...

1. Tiket untuk menyaksikan AJL 25 mendapat permintaan yang tinggi daripada peminat. Habis semua tiket diedarkan kepada mereka, akibatnya suasana di dalam stadium jadi padat dan penuh. Sampaikan tak cukup tempat duduk dan ada yang peminat yang tidak dibenarkan masuk.(yer ker?? FA x penah tpkir nk g tgk live..better dok kat ghumah leh wat aksi kuak-melentak skali!..hehe)
2. Terlalu banyak elemen drama ditampilkan dalam persembahan AJL 25. Menjadikan segelintir penonton di stadium dan di rumah berasa rimas. Lagipun AKJL 25 adalah pertandingan lagu bukannya drama.(stuju!..sgt2 berdrama meka2 nih)
3. Disebabkan terlalu banyak elemen drama, ada suara nakal yang melabelkan AJL 25 sebagai program realiti Pilih Kasih di RTM.(haha..ad gak la..)
4. Ramai yang mengutuk serta mengkritik lontaran vokal si pembaca puisi dalam persembahan Shahir kerana bunyinya sangat teruk. Namun, akhirnya penonton yang berasa terkejut kerana si pembaca puisi itu adalah Nasha Aziz. OMG!(lor..yer ker..x perasan plak..sbb x bpe nk concentrate time si shahir tu nyanyi..)
5. Lontaran vokal yang lemah daripada Nasha Aziz menerusi bacaan puisinya itu turut mendapat perhatian beberapa selebriti yang sibuk bertwitter pada malam itu. Antaranya ialah Erma Fatima yang menyifatkan ia sebagai sesuatu yang memalukan.(tu la!..nape x ajk EF jer mlm tuh??)
6. Aktres Nasha Aziz bukan saja membuat kejutan menerusi lontaran vokalnya yang lemah tetapi juga tamparan yang betul-betul diberikannya kepada Shahir di penghujung lagu Kebahagian Dalam Perpisahan. Ouch!! Pasti masih terasa kesan sakitnyakan Shahir?(auchh....i dont see it..huhu..:(
7. Walaupun dibantu oleh aktres dan model, Nasha Aziz dengan menyuntik elemen drama, namun persembahan Shahir adalah yang paling membosankan pada malam tu.(hehe..patutla FA x tekun tgk tv time tu..~xrugi la kan??)

8. Penampilan pertama Hafiz dengan stail ala Herman Tino apabila meletakkan selendang di lehernya telah menjadi bahan lawak di kalangan penonton.(ye FA pon rse sgt pelik ngan shawls itu..rase sgt outdated da..)
9. Begitupun, ramai yang terkejut apabila melihat letupan pada Hafiz selepas dia menyanyikan setengah lagu daripada Noktah Cinta. Dan Hafiz kemudian tiba-tiba rebah seperti orang yang sudah mati. Rupanya ia hanyalah sekadar gimik dan gimik itu pula cukup menjadi! Well done, Hafiz...(ye ker..FA da start terlelap tu..ttbe ble bukak mata tgk org da bising2 kat ats pentas tuh..mama FA ckp si hafiz pensan!..lo???)
10. Sama seperti Faizal Tahir pada AJL yang sebelumnya, Hafiz juga tampil dengan baju yang kedua selepas hidup semula daripada letupan tersebut. Namun, baju yang dipakainya macam baju ala-ala pengantin.(btol tuh!..tp rsenyer konun2 mcm angel la kan?? potih???)
11. Faizal Tahir pula membawa ramai wajah-wajah pelakon popular seperti Datuk Aziz Sattar, Nor Khiriah, Fatimah Abu Bakar dan anaknya sewaktu menyampaikan lagu Selamat Malam. Nampak sweet but penonton dah tak sanggup tengok persembahan yang mempunyai elemen drama lagi. Its too much.(ok2 je la..blh d terima akal....)
12. Pun begitu elemen drama yang ditampilkan Faizal Tahir menerusi lagu Hanyut pula tekah memberikan satu persepsi yang berbeza terhadap khalayak penonton. Apa tidaknya, aksinya menyanyi di atas pentas yang tinggi dan kemudian menjatuhkan dirinya ke bawah membuat ramai terkejut. Where is Faizal? (ok kali ni mmg totally FA da lelap..huhu..tp da tgk ulangan nyer kat utube..ok la..lain dr y lain!..)
13. Panik! Yes, penonton panik seketika. Tak lama kemudian, silhouette (bayangan) Faizal Tahir menari di dalam air dengan berkaca mata hitam kelihatan di bawah pentas tersebut. Wow, sangat stailo. Sangat international. Ramai yang terpegun! Itulah kemuncak yang paling hebat dalam AJL 25.(congrate tok FT sbb berjaya buat mcm y die nk!..)
14. Ana Rafali juga mahu mencipta kejutan dengan elemen dramanya. Namun, ramai yang mengumpamakan persembahannya seperti sarkis. Kesian Ana....(hehe..FA rse baju putih before tu cantek n sweet..tp ble tukar baju merah n kain hitam tu..nmpak da xsweet....)
15. Tidak cukup dengan itu, Ana Rafalli juga menjadi mangsa kemarahan ramai penonton apabila lagunya Tolong Ingatkan Aku dinobatkan sebagai juara AJL 25. Bukan lagu itu tidak bagus tetapi ia dianggap tidak layak menang sebagai juara.(da masuk bilik sambung tdo..so x tau die juare..)
16. Penonton di stadium terus pulang berduyun-duyun sebaik saja lagu lagu ciptaan Ana Raffali ini diumumkan sebagai pemenang.(da abis..smua balik la kan?? sok keje ma..)
17. Disebabkan tidak puas hati dengan kemenangan lagu Ana Raffali tersebut, sebahagian peminat seni telah mewujudkan page: Kami Tidak beretuju Dengan Kemenangan Ana Raffali(ape da!kesian plak kat AR..die x salah..)
18. Penyokong Ana Raffali bagaimanapun tidak berdiam diri, mereka wujudkan pula page: Kami Menentang Page Kami Tidak Bersetuju Dengan Kemenangan Ana na Raffali. Tidak lama kemudian wujud pula page: Kami Bersetuju Ana Raffali Menang AJL 25(x perasan plak...ad eh?? rajin tol meka2 nih create akaun...)
19. Bukan hanya setakat peminat seni, rata-rata wartawan hiburan juga nampaknya tidak bersetuju dengan pemilihan lagu tersebut sebagai juara AJL Tidak ramailah mengapa Ketua Juri, M Nasir telah diasak dengan pelbagai soalan. Namun, alasannya yang diberikannya sungguh tidak konkrit.(x bace lagi alasan MN.. pape pon keputusan muktamad wo!..)
20. Selaku seorang yang berpengetahuan luas dalam bidang muzik serta digelar sifu muzik, peminat seni juga tidak mengerti mengapa M Nasir mampu membuat pemilihan yang sebegitu. Hinggakan sampai pada satu tahap, ada yang melabelnya sebagai seorang yang pekak muzik.(biarla..die da dipilih.. mesti die lagi bagus dr org2 y lain..die wat keje die jer la..)
21. Ramai yang bosan dengan lawak yang dilakukan oleh tiga pengacara gandingan AJL 25 pada malam itu iaitu ally Iskandar, Cheryl Samad dan Faizal Ismail. Lawak mereka bukan saja tidak dapat difahami tetapi juga dianggap lapuk.(btol!..kengkadang rse..x yah la wat merepak tun..biase jer suda.. )
22. Biduanita negara, Dato Sharifah Aini berjaya kembalikan nostagila menerusi lagu-lagu hitsnya. Dia yang sudah pulang selepas menunaikan haji di Mekah kelihatan cukup manis berjilbab merah yang sedondon dengan warna bajunya.(x tgk..suda zzzzzzzzzzz)

23. Kemunculan Ziana Zain pada malam itu cukup menarik dan penuh dengan karisma. Malah, dia sempat menuding jari telunjuknya ke arah salah seorang peminat setinay yang juga digelar Ziana Zain kedua.(x tgk..suda zzzzzzzzzzz)

24. Penyanyi nombor satu negara, Dato Siti Nurhaliza menjadi artis undangan terakhir yang menutup tirai persembahan AJL 25. Ramai yang cakao Siti pukul habis semua persembahan pada malam itu.(la yer ker.. jap lg nk cr online...x tgk..suda zzzzzzzzzzz)

25. Kemunculan Siti yang hanya berselendang di bahagian belakang rambutnya juga turut menjadi bualan.(x tgk..suda zzzzzzzzzzz)
26. Buat pertama kalinya Siti telah memakai baju rekaan Wanpa di majlis anugerah AJL 25. Baju yang menggunakan material kain lycra itu disiapkan hanya dalam tempoh 2 hari. Sebelum ini, Siti sering menggunakan khidmat Rizman Khuzaimi.(x tgk..suda zzzzzzzzzzz- tp tau die mmg ske pakai bju RK..)

27. Disebabkan terlalu banyak elemen drama yang diselitkan dalam beberapa persembahan finalis, ada yang meramalkan Black akan membawa Datin Sofea Jane di atas pentas sewaktu dia membawakan lagu solonya yang judulnya menggunakan nama aktres berkaliber tersebut. Mujurlah dia tidak melakukannya...(rse mcm tgk..tp x hengat plak..huhu)

28. Sebanyak 10 klip video Tiru Gaya Artis yang memenangi persembahan AJL telah diadakan. Alif & The Gang telah diumumkan sebagai pemenang apabila meniru gaya dan aksi Misha Omar dengan begitu baik sewaktu membawakan lagu Pulangkan. Lepas ini, susahlah Misha Omar nak carik makan.(x tau pon..ooo..maybe sbb FA da tdo.zzzzzzzzzzz)

29. Terlalu banyak military jaket digunakan oleh finalis lelaki di dalam persembahan AJL 25. Boringggg....(x perasan plak... )

30. Salah seorang finalis lelaki yang mengenakan militari jaket ini adalah Tomok. Namun, Tomok yang tampil dengan imej dan penampilan ala-ala artis K-Pop telah membuktikan yang dia seorang yang versatile dan hebat apabila menari.(ooo..perasan2!... ok la..not bad!..)

so..tu jer la review lappk dr FA tok sesi AJL tahun ni.,.harapnye dpt tgk AJL y ke26 lagi!!!

1 comment:

zaty luvlianncezzz said...

harap sgt drama king yg menang mlm tue :(